Motivacijska pisma: Ste prebrani ali spregledani?

29 december 2023

Čas branja: 3 minute

#motivacijsko pismo

#spremno pismo

#zaposlitev

#kariera

Motivacijska pisma: Ste prebrani ali spregledani?

Nina Mijošek

Nina Mijošek

Svetovalka za trženje in prodajo

Iskanje nove zaposlitve je za večino precej stresno opravilo, saj zahteva precejšen vložek energije. Od brskanja za novimi priložnostimi po različnih digitalnih platformah in družbenih omrežij, prilagajanja življenjepisa, do rešenih na stotine raznih vprašalnikov, večina delodajalcev še vedno zahteva, da prijavo dopolnimo tudi z motivacijskim pismom.

Reakcija večine - cmok v grlu ali zavijanje z očmi in potem preblisk. Ali so pisma sploh prebrana ali avtomatsko romajo na odlagališče pozabljenih dokumentov? Nato pa črv dvoma, kaj pa, če ima pismo vseeno težo pri izbiri kandidata?

Kaj pravi stroka?

Pomembnost motivacijskega pisma je precej odvisna od razpisanega delovnega mesta ter od industrije, kjer iščemo zaposlitev. Po podatkih CareerBuilder lahko pismo precej poveča možnost za razgovor - tudi za 49 %. Jodi Glickman, avtorica knjige Great on the Job, svetuje, da prijavo opremimo z motivacijskim pismom vedno, kadar je to mogoče, tudi če razpisano delovno mesto tega od nas ne zahteva. Torej, če želimo, da smo povabljeni na razgovor, bo treba ugrizniti tudi v to kislo jabolko.

Življenjepis vs. motivacijsko pismo

Preden pa se lotimo pisanja, pa si najprej odgovorimo na vprašanje, v čem je njuna glavna razlika. Če je življenjepis strukturiran pregled konkretnih profesionalnih kompetenc, z motivacijskim pismom prihodnjemu delodajalcu omogočimo bolj osebni vpogled v svoje karakteristike, motivacijo in zainteresiranost za razpisano delovno mesto. Je nekakšno spremno pismo, ki ga lahko napišemo tako v obliki elektronske pošte, wordovega dokumenta ali pa v naprej izdelani spletni predlogi, ki jo v okviru prijave zahteva podjetje. Sliši se precej enostavno, pa vendar ne glede na to, katero obliko pisma izberemo, se moramo osredotočiti na ključne sestavine, če želimo navdušiti prihodnjega šefa.

Močan uvod

Prvi in najbolj pomemben korak je zares dober uvod s težo, ki bo takoj pritegnil bralčevo pozornost in si bo želel izvedeti več o nas, o našem življenju in zakaj smo ravno mi tisti manjkajoči košček kolektiva. Zanimanje lahko prebudimo v obliki osebne izkušnje, ki jo povežemo z razlogi, zakaj se prijavljamo na delovno mesto. Že v prvih stavkih poudarimo svojo strast do področja, na katero se prijavljamo, kaj nas navdihuje in kaj motivira. Preverimo vrednote in poslanstvo podjetja ter izpostavimo tiste, ki jih tudi sami živimo.

Pomembno je, da se v motivacijskem pismu osredotočimo na prihodnost in kam želimo, da se naša kariera razvija. Dva stavka o naših preteklih izkušnjah bosta čisto dovolj, nikakor pa v pismu ne ponavljamo svojega življenjepisa. Večina kadrovnikov pravi, da je večina prejetih pisem predolgih, zato pazimo na dolžino, ki ne sme presegati ene strani.

Preden pismo pošljemo, ga naj prebere nekaj prijateljev, ki bodo hitro odkrili, ali smo morda pretirano iskreni, skromni, ali zvišani.

Nasvet pri avtomatskih sistemih

Mnoga podjetja uporabljajo avtomatske sisteme spletnih prijav, ki nam včasih ne omogočajo oddaje spremnega pisma. V takšnih primerih ga vključimo v isti dokument kot življenjepis, če nam to sistem omogoča. V primeru vnaprej izdelanih obrazcev, ko tega ne bo mogoče narediti, pa pošljemo kratko elektronsko sporočilo, v katerem poudarimo nekaj ključnih iztočnic in opozorimo nase, da ne ostanemo spregledani.

Deli z drugimi:

Oglasi
Podjetja
Profil
Sporočila